Pages

March 3, 2009

dulu bola, sekarang ping pong

mase sekolah rendah dulu, maen bolasepak memang menjadi rutin wajib bagi aku. tak kira hari apa. hari sekolah ke, hari cuti ke.. maen bolasepak ni tidak bermusim. sepanjang tahun. tak seperti permainan lain. ade musimnya.

aku mula aktif bermain bolasepak sejak darjah 3 lagi. bayangkan la, dulu pas abis skolah pagi, ade kelas KAFA waktu petang. kelas start pukul 2.30. kami sampai kat sekolah dalam pukul 2. nak tunggu masuk kelas tu, kami sempat lagi maen bola kat padang. masa matahari duk atas kepala. pakai uniform skolah plak tu. ustazah plak yang kene panggil kat padang untuk masuk kelas. masuk kelas dengan berpeluh peluh, letih.. memang ape yang ustazah ajar satu habuk pun tak paham.. sebab tu la skarang liat sket bab2 agama kot. huhuhu...

mase darjah 5 ngan darjah 6 lagi aktif. masa tu boleh dikatakan dalam sebulan tu mesti ade sekali pertandingan bolasepak. pakat2 dengan membe anjur game. ala, bayar lima posen je sorang. dapat 7 8 team da ok. kalau yang menang tu besenye dapat megi, ais krim pop.. ok la tu, bukan nak hadiah sangat pun, juz hepi mase maen tu je..

aku dulu biase maen posisi wing kiri. keeper pun aku suke gak sebenarnya. tapi sebab kurang yang kidal, jadi aku main wing kiri. tapi kelemahan aku stamina. bab stamina, aku memang fail. maen 4 5 minit da pancit. hahaha.. tak tau la kenapa. nak kata aku ni merokok, tak pulak.

bila masuk sekolah menengah, aku da mula kurang maen bola. maen petang2 juz untuk suka2 je..bila aku pakai spek, lagi la aku jarang maen. aku beralih kearah sukan baru.. ping pong.. aku mula suke ping pong.. dan sekarang aku jadi manager ping pong kat kolej aku..

sekian..

2 comments:

Anonymous said...

tak suke bola, tak suke ping pong....

p/s: kat counter visitors, masih tak caye lagi kerr...

salam jenguk-jenguk yerk...

komrad said...

nurani,

memang tak caye la.. kalau ikut logik, da seribu lebih.. hahaha...