Pages

February 26, 2009

dulu-dulu punya cerita...

masa di sekolah rendah adalah masa yang paling cemerlang, gemilang dan terbilang bagi aku. lahiriah dan batiah yang stabil. tiada konflik, tiada permasalahan yang rumit-rumit. masa di sekolah rendah aku adalah seorang yang pintar. yup, pintar. dalam peperiksaan sepanjang 6 tahun di sekolah rendah, aku tak pernah dapat nombor bawah daripada 3. jadi tiap tiap tahun aku naek pentas masa hari anugerah cemerlang.

aku juga agak menonjol disekolah. hahaha. tak tau la kenapa. mase darjah 1 aku ade kakak angkat. anak ketua kampung lak tu. siap bagi kad raye lagi. mase tu aku bace pun tak lancar lagi. jadi aku pun suruh la akak aku baca. huhuuhu..

masa darjah 3, aku agak nakal. suke gaduh-gaduh. tapi pakai tangan kosong jela.. takde la sampai pakai kayu ke, batu ke.. aku suke gaduh ngan seorang mamat ni.. hampir tiap hari. budak kampung sebelah. apa pasal ntah. slalunya dia la yang kalah. hahaha.. aku kan kuat.. walaupun tubuh kecik.

darjah 6 paling best. paling tua la katakan. macam sekolah tu kita yang punya. boleh wat pape je. aku memang dikenali ramai. hahaha.. betul.. sukan aku aktif, akademik pun ok. masa darjah 6, ade seorang awek yang jadi kegilaan ramai. anak penghulu. ramai giler yang suke kat die.. aku bese bese je.. huhuhu...die mude setahun tapi dia lompat kelas. die sekelas ngan aku. abang die yang sama umur dengan aku pun sekelas.

banyak betul tektik yang budak budak ni guna untuk ngayat awek ni.. tapi semua tektik budak budak la. ade yang berbaek baek ngan abang die la, ade yang usha rumah die tiap2 petang la.. macam2.. aku rilek je.. tapi aku tau aku yang paling dekat dengan hati die.. hahaha.. betol..
tapi takde kemajuan la. keinginan untuk berpasangan tu masih kurang. sebab tu aku rilek je.hahaha...

banyak lagi sebenarnya moment2 yang best yang boleh dikenang masa zaman kanak2 dulu. nanti kalau aku rajin aku tulis la lagi. aku nak gi mandi lak, da magrib..

sekian..

No comments: