Pages

October 9, 2012

SELAMAT ULTAH JOHN




“Love is a promise, love is a souvenir, once given, never forgotten, never let it disappear.”

Selamat ulang tahunJjohn. Terima kaseh kerana sudah banyak tahun aku terhibur dengan dendangan lagu-lagumu. Tak pernah jemu dan takkan pernah jemu. Tika dilamun cinta, latarnya adalah lagumu, tika ditinggal kekaseh, latarnya juga adalah lagumu. Tika semangat memuncak, latarnya maseh lagumu dan tika putus harap, latarnya juga tetap lagumu.

Kagumku padamu bukan sedikit, kecintaanku padamu tinggi membukit. Seperti benih-benih cinta yang engkau sebarkan beberapa dekad yang lalu, sisa-sisanya dapat kukutip dan aku semai, mekar dan mengharum.  Ok, stop.



“If everyone demanded peace instead of another television set, then there’d be peace.”

 Aku sebenarnya sudah kekeringan idea untuk menulis tentang John Lennon dan Beatles. Tambahan pulak sudah lama aku tidak mengarang. Tapi, memandangkan jasanya menghiburkan aku sudah sekian lama, aku gagahkan jugak untuk menulis seperenggan dua. Orang yang pernah menggenalku pasti tahu betapa gilanya aku dengan  Beatles dan John Lennon itu sendiri.

John, ada seorang awek cun suruh aku sampaikan wish dia pada kau. Birthday dia sama dengan birthday kau, bro. apa punya kebetulan la. Aku panggil dia Yoko Ono Jr. dia pun sama jugak macam aku, penggemar lagu-lagu kau.

John, aku jatuh cinta lagi(hahahaha). Woi, apahal gelak? Aku betul-betul ni. Aku sudah jatuh cinta sama dia saat pertama kali aku melihat dia. Cewahh.. ya, aku betul-betul maksudkan. Ada sesuatu yang istimewa tentang dia. Mungkin terlalu cepat untuk menggatakan aku sudah jatuh cinta, tapi memang itu yang aku rasa.

Mungkin hatinya sudah dimiliki dan mungkin juga  tidak. Maseh banyak perkara yang aku belum ketahui tentang dia. Dan ketidakpastian itu adalah sesuatu yang amat tidak selesa tapi ketidakpastian itu jugalah yang membuatkan aku rasa teruja. Teruja untuk mengenal dia dengan lebih dalam.

John, dan juga Embok, selamat ulang tahun. Dan buat gadis bootcut, saya sudah jatuh cinta.



No comments: