Pages

May 11, 2011

em vs em

sudah agak lama, bukan agak lama, memang sudah lama sebenarnya aku tidak berkongsi kisah tentang keterujaan aku terhadap musik, gaya hidup dan perkara-perkara yang aku suka. bukan tidak mahu, tapi ketiadaan susuk yang berkongsi rasa dengan perkara-perkara yang aku suka. ya, dimana mahu dicari manusia aneh seperti aku ini. tambahan pula di daerah yang dipenuhi mat rempit ini.

dan apabila aku ketemu satu susuk yang tahu apa yang aku tahu, mahu tahu apa yang aku mahu tahu, aku rasa bahagia. bukan kerana aku jatuh cinta, tapi kerana aku tidak kesorangan dimuka bumi ini. ya, aku ketemu spesis yang sama genetik dengan aku.

keterujaan aku mula timbul bila mana aku tahu dia juga penggemar lagu-lagu beatles walaupun aku tahu dia tidak sefanatik aku. aku mengenali beatles dengan lagu all my loving dan dia i wanna hold your hand. dari segi citarasa musik, aku merasakan dia jelmaan aku versi hawa.hampir 98 perseratus lagu-lagu yang kami dengar adalah sama.waima, membenci pun lagu-lagu yang sama.aku tanya dia, suka lagu-lagu gaga? dia
cakap, tidak, kecuali satu lagu. aku cakap, speechless. dan dia cakap, yes...

banyak sebenarnya perkara yang aku dan dia berkongsi rasa dan citarasa. tapi disebabkan aku dilahirkan bukan untuk menjadi penulis yang bagus, aku tamatkan disini saja.oh ya, aku kagumi dia. kerana mencari yang tidak tipikal di daerah ini amatlah sukar

No comments: